dinsdag 15 september 2009

School enzo

hoi allemaal!

hier in Amerikaland heb ik net mijn eerste schoolweek achter de rug. Het is heel leuk, al mijn klassen zijn echt interessant, alleen is Engels wel een beetje moeilijk.. we zijn moeilijke woorden aan het leren en iedere week komen er 10 bij en dan doet hij er een proefwerk over. maar het is niet dat je er dan van af bent, de volgende week heb je weer die woorden maar dan komen er 10 bij. dus je moet ze altijd allemaal onthouden! en we hadden deze week het eerste proefwerk en toen de volgende les zei hij: jaa jullie hebben het nog niet zo goed gedaan, niet iedereen had een 10.. volgende keer moet het beter hoor! haha echt stom want we hadden wel allemaal een voldoende, echt raar!!
maar ik ga nog even kijken hoe dat gaat en anders ga ik misschien een andere les nemen of 'study hall', dan heb je 80 minuten een pauzeding, dat je in de kantine kan zitten en aan je werk werken. bijna iedereen heeft dat want ze hebben tijd nodig om al hun huiswerk te doen! :P en iedereen zit de hele tijd: "in welke study hall zit jij? dan zitten we samen!" en Lillian zegt altijd hoe gezellig dat is dus misschien wil ik dat ook wel.

en ik heb niet meer studio art want ik had 1 les daarvan gehad en het was portrettekenen en iedereen tekende echt zo als oog een rondje en als mond een streepje, en ik natuurlijk op mijn Vrije School manier helemaal gedetailleerd en met schaduw, en toen zei de lerares: okee nu gaan we precies hetzelfde doen maar dan helemaal gedetailleerd en met schaduw!! en ik zat met alleen 9de klassers, dus ik had een beetje het gevoel dat ik te oud was voor die klas, dus nu doe ik photography. dat leek me wel wat leuker, we leren over alle standen die zo'n professionele camera heeft enzo.

en verder heb ik ook gym gehad en dat is wel een beetje k#tter dan in Nederland! we gaan eerst 10 minuten rondjes rennen (ik ging echt dood) en dan nog push ups en sit ups. dat was niet zo leuk.. haha

en dit weekend ging ik samen met Lillian werken bij een soort festivalletje waar ze allemaal leuke dingen voor kinderen hadden, en er speelden bandjes, en toen moest ik van 12 tot 3 met Lillian bij de ingang werken en ik moest ook rondlopen en lootjes verkopen voor een loterij. en een paar van Lillian’s vrienden waren ook gekomen omdat ze veel hulp nodig hadden. en toen ik klaar was om 3 uur gingen zij verder en toen moest Lillian naar huis om d’r huiswerk te doen maar ik bleef nog en ging bij hun zitten en nog een beetje rond lopen en het was heel leuk. we kregen er ook 25 doller voor en een gratis t shirt! dus dat was wel leuk.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en heel veel liefde en ik hou van iedereen in heel Nederland en van sommige zelfs nog meer en ik mis mijn broertjes en zusjes heel erg!!! en een hele lekkere dikke knuffel aan Yolanda!! en ik houuuuuu van dat filmpje wat Biba heeft gemaakt en van iedereen die er in zit!!!! en ik ga het boekje opsturen Biba!

7 opmerkingen:

  1. Hee, Johnny Dowd speelde zaterdag op jouw festival! Die heb ik hier in Nederland een paar keer gezien.
    Heel veel liefs en XXXXXXXXXX van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ow! is dat echt een beroemd iemand? want het was niet echt een festival voor de muziek, het was meer voor het knutselen en in de zon rondhuppelen enzo en de muziek was een beejte als achtergron. en omdat ik daar werkte kon ik 'backstage' gaan dus ik heb m waarschijnlijk gezien! t was wel leuk want je kon backstage gratis eten en drinken pakken enzo :)
    xxxxxxxxx sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, hij is niet heel erg beroemd. Hij woont in New York en hij heeft een verhuisbedrijf (;)) en daarnaast maakt hij muziek. Hij speelde trouwens zaterdagnacht om 1 uur (als laatste), dus was wel een van de headliners. Maar ik weet niet of hij er al was toen jij er was. Ik heb 'm ook weleens gesproken bij een signeersessie na een concert. Hij is heel aardig en een beetje verlegen.
    XXX!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik mis je sophia je hebt egt coole vakken op die amerika school van je :)

    ga maar lekker feesten daar!!

    xxx khou van je

    Clarissssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aahh liefiee ook een hele dikke knuffel van mijj.
    ik mis jee. en ik hou van je.
    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sophiaa,, supercoole dinge heb je allemala gedaan,
    tis echt ubersaai op school... kheb echt bijna geen lessen met falco en kga bijna nooit meer naar de albert heijn alleen soms met victor naima merel en yoep en dan mis k uhm "jij en je tas" als je begrijpt wat k bedoell... :P maar eigenlijk mis k je altijd

    je hebt supercoole vakke opschool en heel veel baatjeess daar :P

    heel veel plezierrr daaggg dagg

    xx TIMM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Liefie,

    Ik heb eindelijk je bloch gelezen. Leuk om te lezen wat je allemaal doet daar.
    Leuke foto's ook.
    Het lijkt me daar echt héééél leuk.
    Bijna alsof je in een film beland bent. En al die leuke vakken op school????
    Heeft iedereen dat daar?? Je gaat daar volgens mij voor plezier naar school. Alhoewel ze geloof ik wel heel veel huiswerk hebben heh?

    Doe Lillian maar eeen dikke knuffel van mij. Dan kan zij er een van mij aan jou teruggeven.

    Ga je vanaf nu helemaal volgen.
    dikke XXX en vette KNUFFELS, Yo.

    BeantwoordenVerwijderen